Administrar

Més fotos a http://www.tsalas.net

El Castell del Rei

tsalas | 03 Gener, 2007 21:01

El Castell de Rei, juntament amb els d’Alaró i Santueri, és un dels tres castells roquers de Mallorca. Situat a la possesió de Ternelles, a Pollença, a un ambient de màxima bellesa, pau i silenci, és catalogat bé d’interès cultural, considerant-se un dels elements més rellevants del patrimoni de la vila pollencina. El seu origen és prehistòric ja que al seu voltant es troben restes talaiòtiques. A l’època romana ja fou usat com a fortificació de control i a l’època musulmana fou lloc de resistència a les tropes de Jaume I que sometrien l’illa de Mallorca al març de 1231. L’episodi més destacat però és el de la resistència que oferí al 1343 i durant 3 mesos d’assedi, el darrer reducte de fidels al rei de Mallorca en Jaume III quan aquest ja havia perdut el seu regne i se l’havia anexionat la Corona Catalano-Aragonesa de Pere IV el Cerimoniós.

El castell es troba a sobre un penyal a 492 metres sobre la mar. Inexpuganble a la seva cara nord, presenta a les altres cares murs de setge i torres defensives. Destaca la seva porta originària amb pont llevadís i contraporta en ziga-ziga a l’única encletxa que permet l’accés a la penya. Actualment es troba molt deteriorat, tot i la reforma que es va fer a la torre de ponent. Disposava a la torre de llevant d’una porta d’avasió per un pas vertiginós pel cingle. En el seu interior estava constituir per una capella de tres cosos subjectats amb arcs ojivals la qual estava dedicada a Sant Gabriel, vàries cel•les d’estada, forn de pa, magatzem i aljubs.

Des del castell divisam un bucòlica panoràmica: cap a ponent Punta Beca i Cala Solleric i El Puig Gros de Ternelles; cap al nord els precipicis a sobre de la Cambra de la Senyora; cap al sud la Vall de Ternelles amb la Serra de la Font i la cuculla de Fartàritx al fons; cap a llevant Cala Castell delimitada per Punta Topina i Punta Galera, el Colomer, la Talaia d’albercutx i la serralada de Formentor.

No es d’extranyar veure per aquestes contrades el majestuós vol del voltor negre.

Itinerari.

La caminada és de unes 4 hores. La dificultat està en la durada ja que el camí és en tot moment ample i es troba en bon estat. El punt d’inici és el camí de Ternelles que té el seu començament davora el kilòmetre 14 de la carretera de Lluch just davant l’entrada a Pollença. Seguint el camí arribarem a l’estret de Ternelles on hi ha l’entrada a la possesío. El camí voreja el torrent i passa al costat de les cases del Molinot i les cases de la possessió on trobam un nou portell que passaren per la porta de l’esquerra. El camí continua per dins un preciós alzinar. Arribats a una bifurcació del camí, hem d’agafar la de la dreta, tot i que si tenim temps cap a l’esquerra podem visitar l’antiga capella de la Cel•la. Arribats a la Vall de Ternelles ens topam amb una nova bifurcació del camí. Haurem d’agafar la de l’esquerra ja que la que continua dret baixa cap a Cala Castell, la qual també és molt remonable visitar a pesar que el camí és llarg. L’ascéns té un fort desnivell, a on el pinar va desapareguent, i finalment el camí ens deixa a un replà just davant el penyal sobre el qual està la fortificació. Ja només ens resta pujar per un senderó fins arribar a la porta del Castell. La tornada cap a Pollença és fa pel mateix camí.

Comentaris

1. Re: El Castell del Rei

Muy buena explicación, me ha resultado muy amena. Y esta excursión es bonita, aunque algo larga.

Fabián | 03/01/2007, 21:33
  2. hay que pedir permiso para ir

me dicen que hay que pedir permiso para hacer esta excursion y no se donde.alguien me lo puede indicar.

xisco | 04/03/2007, 22:49
Afegeix un comentari
ATENCIÓ: no es permet escriure http als comentaris.

Powered by Life Type - Design by BalearWeb - Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS